A profit fenntarthatósága
Hogyan alkalmazkodik a marketing a fenntarthatóság kihívásaihoz? Mi történik, ha a marketing nem a „több eladás”-ról, hanem a kevesebb, de jobb értékesítéséről szól? Átírható-e a marketing nyelve a fenntarthatóság szótárára? Milyen új elvárásokat támaszt a tudatos vásárló, és milyen válaszokat adhat erre a márka? Az előadás középpontjában az a kérdés áll: hogyan lehet a marketing manipuláció helyett értelmet adó, jövőépítő eszköz?”
Légy résen, maradj talpon! – avagy FMCG-piaci kihívások; Kerekasztal-beszélgetés
Az infláció, a hektikus gazdasági körülmények, az alapanyagbeszerzés stabilizálása és a gyorsan változó jogszabályi környezet újabbnál újabb kihívásokat teremt az FMCG-piac szereplői számára. Hogyan lehet rugalmasan és hatékonyan alkalmazkodni az áringadozások közepette a gyártóknak, kereskedőknek az ellátási lánc egyes pontjain a közben változó fogyasztói elvárásokhoz is?
Kerekasztal-beszélgetés gyártók és kereskedők és érdekvédelmi szakemberek részvételével
Mit tud a qvik fizetés? Hogyan működik a fizető kiosk?
Az innovatív banki digitális megoldások fejlődése megállíthatlan. Az azonnali fizetési rendszeren alapuló qvik fizetési megoldások ugyan még nem széles körűen elterjedtek, azonban a bennünk rejlő lehetőségekről már most is érdemes tájékozódni. Az ilyen fizetési megoldást alkalmazó kereskedő, legyen szó akár boltról, akár webáruházról, több területen is versenyelőnyre tehet szert.
Saját márkák vs. gyártói márkák a piacon!
Napjainkban a kedvező ár az egyik legnagyobb vonzerő a fogyasztók számára. Így a saját márkás termékek a költségérzékeny vásárlóknak vonzó alternatívát jelenthetnek egyre több food és nonfood kategóriában. Helyzetjelentés a private labelek fogyasztói megítéléséről, piaci helyzetéről!
Előadó: Ungi Zsófia, kereskedői partnerekkel foglalkozó ügyfélkapcsolati csoportvezető, NielsenIQ
NIQ-elemzés
Hogyan válj karbonsemlegessé gazdaságosan?
Az ESG bevezetésével mára prioritássá vált a fenntarthatóság alapelveinek az érvényesülése az üzleti életben. A nemzetközi keretrendszer egyértelműen mérhetővé és összehasonlíthatóvá tette a vállalatok klímaváltozás hatásainak csökkentése érdekében tett erőfeszítéseit. Ezen a területen az egyik legnagyobb kihívást a karbonsemlegesség elérése jelenti a vállalkozások számára. Hogyan, milyen lépésekkel érhető el mindez az üzleti szempontokat is szem előtt tartva?
Előadó: dr. Dittrich Ernő, a műszaki tudományok doktora, a Pécsi Tudományegyetem Környezetmérnök Tanszékének oktatója, kutató, feltaláló, vezető tervező
Hogy segít az AI a hatékonyság növelésében, termékfejlesztésben és inspirálódásban?
Hogyan lehet a mesterséges intelligenciát és az adatokat hatékonyan felhasználni a fogyasztói igények előrejelzésére, a niche piacok feltárására? Milyen szerepe lehet a mesterséges intelligenciának a tervezésben és termékfejlesztésben? Az előadásban gyakorlati példákat is megismerhetnek! Tervezzünk együtt!
Előadó: Koltai Balázs, digitális és AI transzformációs szakértő
Interaktív előadás
Cosmile Europe: fogyasztói tájékoztatás csak megbízható forrásból
A COSMILE Europe összetevő-adatbázisa a Cosmetics Europe kezdeményezésére nemzetközi munkával jött létre. Az online adatbázis és a hozzá kapcsolódó applikáció célja, hogy ingyenesen, könnyen elérhető formában hiteles információkat nyújtson a kozmetikai összetevők szerepéről, felhasználásáról és tulajdonságairól. https://cosmileeurope.eu/hu/fooldal/
Az előadás során a résztvevők saját tapasztalatot szerezve nyerhetnek megerősítést arról, hogy mekkora és milyen szerepe lehet a gyors és megbízható fogyasztói tájékoztatásnak.
Piaci réseket kiszolgáló és szemléletformáló specialisták;; Kerekasztal-beszélgetés
A speciális, mentes és egészségtudatos termékek világában egyre többen keresnek olyan alternatívákat, amelyek megfelelnek életmódbeli, táplálkozási vagy egészségügyi igényeiknek. A trend hátterében nemcsak a tudatos vásárlói magatartás áll, hanem a széleskörű információs források és a növekvő igények is. Mekkora az igény ma a mentes és egyéb speciális termékekre? Hogyan formálják ezek a termékek a táplálkozási szokásainkat és mindennapi életünket? Miért fontos, hogy a vásárlók pontos információval rendelkezzenek és mi a szerepe a gyártóknak, forgalmazóknak és tanácsadó szakembereknek ebben a folyamatban?
A kerekasztal résztvevői a hamarosan induló speciális termékek versenyünk zsűritagjai
Moderátor: dr. Némedi Erzsébet, élelmiszeripari stratéga, élelmiszermérnök, Expedit Nodum Ügynökség alapítója; dr. Drexler Dóra, ügyvezető, egyetemi docens, Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKI); Laczó Dániel élelmiszermérnök, auditor, az OPEX Solutions Kft. tulajdonosa és ügyvezetője; Ledniczky Lívia, igazgató, MERKAZ- Héber és Izraeli Kulturális Központ; dr. Szigeti Tamás, stratégiai igazgató; Bálint Analitika Kft;